Zdrowe odchudzanie

Zdrowe odchudzanie to takie, które pozwoli nam zdrowo „pozbyć się” zbędnych kilogramów tłuszczu. Pozwoli zachować na stałe upragnioną masę ciała, bez konsekwencji zdrowotnych i tzw. efektu jojo.

Shutterstock

Najczęściej chcemy bardzo szybko i efektownie schudnąć. Niestety nie idzie to w parze ze zdrowym odchudzaniem. Szybka utrata kilogramów często wiąże się ze stosowaniem bardzo restrykcyjnych, monoskładnikowych diet, np. Kopenhaska, wysokobiałkowa, kapuściana, Kwaśniewskiego – wysokotłuszczowa.

Stosowanie tego typu diet powoduje w organizmie swego rodzaju spustoszenie. Zaburza prawidłowy przebieg procesów biochemicznych w organizmie człowieka. Niezbędne są do przebiegu tych procesów witaminy i składniki mineralne z różnych grup. Na początku nie odczuwamy skutków niedoborów, ponieważ organizm jest magazynem tych składników.

Niestety jedne witaminy i składniki mineralne magazynuje na dłużej a inne powinniśmy dostarczać mu codziennie z pożywieniem. Musimy również pamiętać, że to właśnie składniki odżywcze dostarczone do organizmu wraz z pożywieniem, najlepiej się przyswajają. Te pochodzące z suplementów, którymi zarzuca nas rynek i bombardują nas reklamy w telewizji, prasie, radio wchłaniają się często w niewielkich ilościach lub po prostu stanowią placebo.

Najczęściej szybka utrata kilogramów nie zawsze wiąże się z utratą tkanki tłuszczowej a jedynie z utratą wody i masy mięśniowej. Dodatkowo gwałtowna utrata zbędnych kilogramów, w wyniku zachodzących przemian biochemicznych w organizmie, często prowadzi do stłuszczenia wątroby.

Zdrowe odchudzanie to przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych. Konieczne jest przeanalizowanie dotychczasowego żywienia. Wskazane jest notowanie tego spożywany, przez co najmniej 3 dni. Wtedy zobaczymy co my tak naprawdę jemy.

Diety odchudzające – co powinieneś o nich wiedzieć?

Koniecznie trzeba notować wszystko co zjadamy, główne posiłki ale także to co w międzyczasie podjadamy i wypijamy. Najlepiej jest również wykonać analizę składu ciała na profesjonalnym medycznym urządzeniu, które zobrazuje nam budowę naszego ciała. Dowiemy się ile mamy kilogramów mięśni, tkanki tłuszczowej, wody, jak są rozłożone (czy proporcjonalnie czy nie).

Profesjonalny analizator pokaże również czy w organizmie występują obrzęki, masę komórkową mięśni oraz wiek metaboliczny.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Zdrowe odchudzanie to przede wszystkim regularne spożywanie posiłków, rozpoczynając od śniadania (do godziny od pobudki) kolejne posiłki spożywamy co 3 godziny. Ostatni posiłek spożywamy nie później niż 3 godziny przed snem.

Posiłki powinny być odpowiednio skomponowane, zawierać białka, tłuszcze i węglowodany w odpowiednich proporcjach, w zależności od płci, wieku i stanu zdrowia. Bardzo ważne jest, aby posiłki pokrywały dzienne zapotrzebowanie na witaminy i składniki mineralne aby nie doprowadziły do niedoborów a co za tym idzie do niedożywienia.

Dieta sportowca

Agnieszka Blumczyńska — madrezywienie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Gorąca woda – najtańszy lek świata Wegańskie ciasteczka Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Placki z niepalonej kaszy gryczanej Czekoladowe raw cake Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać? Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Sałatka z fasolką mung Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej)

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto marchewkowe AWOKADO egzotyczny cud zdrowia ! Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami 4 migdały dziennie mogą poprawić zdrowie Domowe pralinki Sok pomidorowy - składniki odżywcze, właściwości odchudzające, właściwości upiększające Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Śniadanie na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli JAGLANKA w roli głównej Śniadanie, dzięki któremu zjesz na obiad 30 proc. mniej Najlepsze orzechy na utratę wagi Gorąca woda – najtańszy lek świata