Zdrowe odchudzanie

Zdrowe odchudzanie to takie, które pozwoli nam zdrowo „pozbyć się” zbędnych kilogramów tłuszczu. Pozwoli zachować na stałe upragnioną masę ciała, bez konsekwencji zdrowotnych i tzw. efektu jojo.

Shutterstock

Najczęściej chcemy bardzo szybko i efektownie schudnąć. Niestety nie idzie to w parze ze zdrowym odchudzaniem. Szybka utrata kilogramów często wiąże się ze stosowaniem bardzo restrykcyjnych, monoskładnikowych diet, np. Kopenhaska, wysokobiałkowa, kapuściana, Kwaśniewskiego – wysokotłuszczowa.

Stosowanie tego typu diet powoduje w organizmie swego rodzaju spustoszenie. Zaburza prawidłowy przebieg procesów biochemicznych w organizmie człowieka. Niezbędne są do przebiegu tych procesów witaminy i składniki mineralne z różnych grup. Na początku nie odczuwamy skutków niedoborów, ponieważ organizm jest magazynem tych składników.

Niestety jedne witaminy i składniki mineralne magazynuje na dłużej a inne powinniśmy dostarczać mu codziennie z pożywieniem. Musimy również pamiętać, że to właśnie składniki odżywcze dostarczone do organizmu wraz z pożywieniem, najlepiej się przyswajają. Te pochodzące z suplementów, którymi zarzuca nas rynek i bombardują nas reklamy w telewizji, prasie, radio wchłaniają się często w niewielkich ilościach lub po prostu stanowią placebo.

Najczęściej szybka utrata kilogramów nie zawsze wiąże się z utratą tkanki tłuszczowej a jedynie z utratą wody i masy mięśniowej. Dodatkowo gwałtowna utrata zbędnych kilogramów, w wyniku zachodzących przemian biochemicznych w organizmie, często prowadzi do stłuszczenia wątroby.

Zdrowe odchudzanie to przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych. Konieczne jest przeanalizowanie dotychczasowego żywienia. Wskazane jest notowanie tego spożywany, przez co najmniej 3 dni. Wtedy zobaczymy co my tak naprawdę jemy.

Diety odchudzające – co powinieneś o nich wiedzieć?

Koniecznie trzeba notować wszystko co zjadamy, główne posiłki ale także to co w międzyczasie podjadamy i wypijamy. Najlepiej jest również wykonać analizę składu ciała na profesjonalnym medycznym urządzeniu, które zobrazuje nam budowę naszego ciała. Dowiemy się ile mamy kilogramów mięśni, tkanki tłuszczowej, wody, jak są rozłożone (czy proporcjonalnie czy nie).

Profesjonalny analizator pokaże również czy w organizmie występują obrzęki, masę komórkową mięśni oraz wiek metaboliczny.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Zdrowe odchudzanie to przede wszystkim regularne spożywanie posiłków, rozpoczynając od śniadania (do godziny od pobudki) kolejne posiłki spożywamy co 3 godziny. Ostatni posiłek spożywamy nie później niż 3 godziny przed snem.

Posiłki powinny być odpowiednio skomponowane, zawierać białka, tłuszcze i węglowodany w odpowiednich proporcjach, w zależności od płci, wieku i stanu zdrowia. Bardzo ważne jest, aby posiłki pokrywały dzienne zapotrzebowanie na witaminy i składniki mineralne aby nie doprowadziły do niedoborów a co za tym idzie do niedożywienia.

Dieta sportowca

Agnieszka Blumczyńska — madrezywienie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Co jeść przed i po treningu? Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Najprostsze ciastka Odchudzone fast-foody Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Zdrowe desery z nasion chia Bananowe „sushi” – śniadanie, które przygotujesz w 10 minut Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Marchewkowy serniczek Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Czy warto używać syropu klonowego na diecie? Co jeść po porannym bieganiu? Propozycje na zdrowe i pożywne śniadanie Chia nasion czar Pieczone sajgonki wegetariańskie Tych produktów nie jedz przed treningiem Racuszki z jabłkiem Dietetyczna nutella Wegańska wuzetka idealna! Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Babeczki trójkolorowe bez pieczenia

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Bananowe „sushi” – śniadanie, które przygotujesz w 10 minut Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Racuszki z jabłkiem Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Marchewkowy serniczek