Zdrowe odchudzanie

Zdrowe odchudzanie to takie, które pozwoli nam zdrowo „pozbyć się” zbędnych kilogramów tłuszczu. Pozwoli zachować na stałe upragnioną masę ciała, bez konsekwencji zdrowotnych i tzw. efektu jojo.

Shutterstock

Najczęściej chcemy bardzo szybko i efektownie schudnąć. Niestety nie idzie to w parze ze zdrowym odchudzaniem. Szybka utrata kilogramów często wiąże się ze stosowaniem bardzo restrykcyjnych, monoskładnikowych diet, np. Kopenhaska, wysokobiałkowa, kapuściana, Kwaśniewskiego – wysokotłuszczowa.

Stosowanie tego typu diet powoduje w organizmie swego rodzaju spustoszenie. Zaburza prawidłowy przebieg procesów biochemicznych w organizmie człowieka. Niezbędne są do przebiegu tych procesów witaminy i składniki mineralne z różnych grup. Na początku nie odczuwamy skutków niedoborów, ponieważ organizm jest magazynem tych składników.

Niestety jedne witaminy i składniki mineralne magazynuje na dłużej a inne powinniśmy dostarczać mu codziennie z pożywieniem. Musimy również pamiętać, że to właśnie składniki odżywcze dostarczone do organizmu wraz z pożywieniem, najlepiej się przyswajają. Te pochodzące z suplementów, którymi zarzuca nas rynek i bombardują nas reklamy w telewizji, prasie, radio wchłaniają się często w niewielkich ilościach lub po prostu stanowią placebo.

Najczęściej szybka utrata kilogramów nie zawsze wiąże się z utratą tkanki tłuszczowej a jedynie z utratą wody i masy mięśniowej. Dodatkowo gwałtowna utrata zbędnych kilogramów, w wyniku zachodzących przemian biochemicznych w organizmie, często prowadzi do stłuszczenia wątroby.

Zdrowe odchudzanie to przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych. Konieczne jest przeanalizowanie dotychczasowego żywienia. Wskazane jest notowanie tego spożywany, przez co najmniej 3 dni. Wtedy zobaczymy co my tak naprawdę jemy.

Diety odchudzające – co powinieneś o nich wiedzieć?

Koniecznie trzeba notować wszystko co zjadamy, główne posiłki ale także to co w międzyczasie podjadamy i wypijamy. Najlepiej jest również wykonać analizę składu ciała na profesjonalnym medycznym urządzeniu, które zobrazuje nam budowę naszego ciała. Dowiemy się ile mamy kilogramów mięśni, tkanki tłuszczowej, wody, jak są rozłożone (czy proporcjonalnie czy nie).

Profesjonalny analizator pokaże również czy w organizmie występują obrzęki, masę komórkową mięśni oraz wiek metaboliczny.

Zdrowe odchudzanie to przede wszystkim regularne spożywanie posiłków, rozpoczynając od śniadania (do godziny od pobudki) kolejne posiłki spożywamy co 3 godziny. Ostatni posiłek spożywamy nie później niż 3 godziny przed snem.

Posiłki powinny być odpowiednio skomponowane, zawierać białka, tłuszcze i węglowodany w odpowiednich proporcjach, w zależności od płci, wieku i stanu zdrowia. Bardzo ważne jest, aby posiłki pokrywały dzienne zapotrzebowanie na witaminy i składniki mineralne aby nie doprowadziły do niedoborów a co za tym idzie do niedożywienia.

Dieta sportowca

Agnieszka Blumczyńska — madrezywienie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Racuszki z jabłkiem Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy

Popularne w tym tygodniu:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Dietetyczny koktajl witaminowy Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Bananowy chleb Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu FIT TARTA CZEKOLADOWA Z MALINAMI Przepis na koktajl proteinowy Korzyści wynikające z picia ciepłej wody z cytryną. Zacznij to robić już dziś!